Sunday, August 31, 2008

Selamat Datang Ramadhan

Hari merupakan hari pertama kita berpuasa Ramadhan 2008. Ramadhan itu datang ketika negara kita tengah rancak dengan pergolakan politik antara golongan yang inginkan pembaharuan dan golongan yang ingin mengekalkan kekuasaan.

Pergolakan yang sedang melanda ini turut mengheret kita bersama sama untuk memikirkan rumusan terbaik untuk mengatasi masalah yang sedang ribut itu. Ini turut mengajak pimpinan sekarang agar lebih bertanggungjawab dan menghormati suara-suara rakyat yang telah berani membidas dan menegur perkara yang difikirkan tidak memanfaatkan rakyat majoriti dan negara. Golongan yang membidas ini ingin seluruh rakyat keluar dari kepompong lama yang telah sekian lama membelengu dan inginkan suasana kehidupan yang lebih baik.

Masalahnya sekarang ialah mengapakah pimpinan sekarang masih enggan menerima anjakan paradigma yang meronta-ronta itu? Inilah yang membingungkan banyak pihak yang mengintai suasana politik negara sekarang ini.

Apapun, kita amat berharap sesuatu perkembangan positif akan berlaku dalam tempoh terdekat agar keadaan akan menjadi jernih kembali.

Selamat berpuasa.....

No comments: