Sunday, March 8, 2009

RIMBA LEPAR...KAMI DATANG DALAM PELUKANMU

Memang amat riang sekali anggota group aku yang datang pada kali ini. Lihatlah gambar di atas bagaimana riangnya mereka mengadap hidangan ala kadar cara kampung yang telah disediakan untuk kami. Rata-rata anggota group pada kali ini tidak pernah menikmati kehidupan seperti ini. Inilah dia suatu pengajaran yang tidak dapat diperolehi dalam bilik darjah. Hanya dengan melaluinya sahaja, barulah pengalaman itu akan tercatat dalam ingatan sebagai sejarah yang tidak mudah lupus dari ingatan.
Perjalanan kami pada kali ini hanyalah menggunakan 2 buah kenderaan pacuan 4 roda. Namun ini sudah memadai memandangkan sekarang ini bukan musim hujan dan tambahan pula jalan balak yang dilalui diselia dengan baik oleh syarikat pembalakan. Boleh dikatakan agak sarat jugalah kenderaan kami dengan pelbagai jenis barang keperluan untuk selama 3 malam.
Dalam excercise seperti ini, yang amat penting ialah makanan dan pakaian asas sahaja. Manakala yang lainnya diberi penekanan yang kedua. Sesekali aku berfikir, alangkah bagus kalau kita semua terus menjaga keindahan alam semulajadi kita agar akan terus kekal untuk generasi yang akan datang. Memang aku katakan bahawa aku ini amat mencintai alam termasuk flora dan faunanya sekali. Hanya inilah sahaja yang aku rasa sebagai satu jalan untuk aku menikmati keindahan alam negaraku sendiri.

Masih banyak lagi hutan, gunung dan lembah yang belum aku terokai. Insyaallah, kalau ada kederat yang kuat, aku akan terus meneroka alam semulajadi di seluruh pelusuk negara ini. Mudah-mudahan hasratku akan tercapai suatu hari nanti.
Posted by Picasa

2 comments:

daren said...

Wah...enjoyed nya. Hope U terus mengembara hingga ke akhirat....

Anonymous said...

u prlu ke plau bnding grik perak
di sna u akn dpt kpuasan