Thursday, August 13, 2009

Sah! Masyarakat Malaysia Semakin Kurang Beradab


Sudah lama aku tidak berkesempatan menulis kerna kesibukan tugas. Tetapi kali ini entah apa yang merasuk jiwa aku ini, terpaksa juga aku gagahi juga untuk menulis. Puncanya hanya kerna pada tarikh 8 - 9 Ogos 2009 yang lalu, aku amat terkejut sekali dengan pengalaman melancong sambil berbasikal di Pulau Pangkor, Perak.
Sebaik sahaja aku menjejaki bandar Lumut, tumpuan aku tentunya mencari tempat penginapan. Aku telah pergi ke beberapa buah hotel seperti Marina Cove, Orient Star, Hotel Putra dan beberapa hotel di Teluk Batik dan bandar Lumut sendiri. Percaya tak, dalam banyak-banyak hotel yang aku pergi TIDAK ADA SATU PUN staff hotel yang mengalu alukan kedatangan aku dengan ucapan selamat pagi atau selamat datang...TIDAK ADA SATU PUN!!!
Ini amat berbeza sekali jika kita berkunjung ke hotel-hotel di Thailand, Indonesia, Manila atau pun ke hotel-hotel ternama di Kuala Lumpur sendiri. Apa sudah jadi? Mungkin inilah akibat dari sistem pendidikan atau sistem sosial dalam masyarakat kita yang telah rosak. Fikirkanlah.....

No comments: