Thursday, January 15, 2009

MAAFKAN AKU ANAK-ANAK PALESTINE

Selamat pagi wahai anak-anak Palestin
Adakah ayah ibu kamu masih bersama kamu?
Atau adakah saudara mara kamu masih bersama kamu?
Adakah kamu telah bersarapan pagi ini?
Atau adakah kamu masih menanggung kelaparan sejak semalam?

Maafkan aku anak-anak Palestine
Kerana sekarang jam 1150 pagi waktu Malaysia
Aku telah kelapran kerana belum bersarapan lagi
Izinkan aku bersarapan terlebih dahulu
Walaupun aku amat malu dan hina rasa
Kerana masih boleh bersarapan dengan aman

Maafkan aku anak-anak Palestin
Kerana aku sedang menghadap sarapan pagiku
Secawan mee segera bertulis SUPER INSTANT CUP NOODLES CURRY FLAVOUR
Atau Mee Segera Cawan Perisa Kari seberat 65 gram
Yang kandungannya ialah tepung, minyak sayuran,garam dan serbuk perisa

Maafkan aku anak-anak Palestine
Aku mahu berkongsi sarapan denganmu
Namun tiada aku terdaya kerna jarak memisahkan kita
Mungkin akan ada nanti kaum bangsa Arab
Akan berkongsi sarapan dengan mu
Sebelum peluru dan bom Zionis meragut hayat

Maafkan aku anak-anak Palestine
Kerana aku berada dalam pejabat berhawa dingin
Sedang kau di bawah runtuhan bangunan
Menanti nasib yang bakal tidak tentu
Maafkan aku....
Posted by Picasa

No comments: