Friday, December 14, 2007

Kenangan Masa Sekolah Rendah



Mak oi...hensemnya anak-anak bilis ini!!!! Inilah gambar kenangan aku semasa menjadi ahli Palang Merah pada tahun 1974 di Sekolah Rendah King Edward VII(2) Taiping. Kedua dua orang guru penasihat Palang Merah itu ialah Miss Teoh dan Encik Murugiah.Aku berdiri di barisan belakang di tempat ke 6 dari kiri gambar.

Semasa menganggotai persatuan ini, ada beberapa perkara lucu telah berlaku. Antaranya semasa menghadiri perayaan camp fire pada tahun itu, aku telah terlambat balik ke rumahku di berek tentera Salerno Line. Puaslah orangtuaku mencari aku, kebetulan pula ada berita pada masa itu bahawa seorang pelajar sekolah telah terbunuh dilanggar kereta dalam kemalangan berhampiran wad bersalin,Hospital Taiping. Maka habislah kecoh seluruh berek kerana mereka ingatgkan aku yang terlibat dalam kemalangan itu.

Bila melihat gambar ini, aku pasti akan terkenangkan rakan-rakan sekolahku yang entah ke manalah mereka sekarang ini. Salah seorang rakanku , Wan Nor Ali bin Hanafiah ( barisan hadapan no. 4 dari kiri) telah pun meninggal dunia kerana sakit. Manakala Rama Mahindran (berdiri di antara 2 orang guru) pula telah berhijrah ke Australia.

Apa pula khabarnya kedua-dua orang guru penasihat Palang Merah itu? Aku sendiri pun tidak tahu kedudukan mereka sekarang ini. Harap sesiapa yang mengenali atau mana-mana rakanku yang melihat gambar ini dan ingin berhubung, silalah hubungi e-mail
theriderinblack@yahoo.com.my. Hidup KE (King Edward)!!!

Posted by Picasa

No comments: