Thursday, December 13, 2007

Seronoknya berenang


Memang menjadi amalanku, berenang di hujung minggu di mana-mana kolam renang yang ada di sekitar Lembah Klang. Anak-anakku yang paling terikut dengan hobi bapanya ini ialah Katherina Nurul Balkish @ Gege dan Emyly Nadia Syafinaz@Mimi. Memang mereka tidak akan melepaskan peluang berenang bersamaku sekiranya diajak ke kolam renang.

Dalam hal renang ini, aku mempunyai kisah yang tersendiri. Pada tahun 2006, aku dan anak-anak telah makan angin ke Thailand. Kami amat gembira bermain buaya di kolam renang di sana. Setelah pulang ke Malaysia, anakku Gege telah mengadu sakit perut. Pada mulanya kuingatkan sakit biasa. Pada jam lebih kurang 4.00am aku telah bawa anakku itu ke Hospital Sri Kota, Klang dan apa yang memeranjatkan ialah rupa-rupanya ependiks anakku telah pun pecah! Mujur juga aku cepat ke hospital. Kalau tidak...hanya tuhan sahaja yang tahu.

Walau bagaimanapun, bagi rakan-rakan yang sedang bercuti sekarang ini, cubalah aktiviti berenang bersama anak-anak bagi mengikat tali kekeluargaan yang lebih mesra di kalangan kita. Tapi berhati-hatilah sedikit kerana musim banjir sekarang ini macam-macam boleh terjadi.
Posted by Picasa

No comments: