Friday, December 14, 2007

Nostalgia Zaman Kolejku...

Bersama rakan kamcingku, Sdr Ahmad Kashfi Mohd Ali di Kuala Besar, 1985
Rakan-rakan di dalam Dewan Besar Maktab Perguruan Kota Bharu pada tahun 1984. Berdiri di barisan belakang dari kiri ke kanan, Sdr Mohd Yaziz, Sdr Abd Halim Shaari, Sdr Ahmad Yusof. Barisan hadapan dari kiri Sdr Mohd Asri, Mohd Jais Chik, Hassim Sudiman, Razali , Allahyarham Ahmad Ridzuan Shaharuddin, Mohd Zafri Ismail dan Sdr Ibrahim Mat Zaki b Mat Rani@Bob.

Aku bersama rakan sekolej dari kiri Hassim Sudiman (orang Muar Bando!!) Allahyarham Abdul Rahman bin Mamat (orang Terengganu bekas Navy) Ghandian (orang Ipoh) dan aku sendiri (stail rambut tah ape-ape le masa tu)

Sesekali aku teringat juga kepada rakan-rakan seperjuangan semasa di kolej dahulu. Aku memasuki Maktab Perguruan Kota Bharu pada tahun 1984 - 1986 dan mengambil jurusan Pengajian Melayu/Geografi. Yang uniknya kelas aku pada masa itu ialah kami hanya ada seorang pelajar perempuan sahaja iaitu Sdri Latifah bt Mohamed, orang Sabah. Pensyarah aku pada masa itu ialah Tn Haji Halim bin Taib, seorang pensyarah Seni.

Sebagai seorang yang aktif, aku terlibat dalam berbagai-bagai kegiatan di kolej seperti kesenian, sukan dan badan berunifom dan turut menjadi Exco Pelajar. Malahan semasa Konvokesyen pada tahun 1987, aku telah mendapat hadiah khas kerana terlibat aktif dalam ko-kurikulum.

Di manakah rakan-rakan sekolejku berada sekarang ini? Kalau ada yang melayari blog ini, silalah hubungi aku untuk membuat reunion seperti yang telah aku dan beberapa orang rakan sekolej rancangkan.

Posted by Picasa

No comments: