Monday, December 17, 2007

Kenangan Tahun 1976


Ini adalah gambar kenangan aku dan rakan-rakan semasa di Tingkatan 1 di Sekolah Menengah King Edward VII, Taiping, Perak. Gambar ini dirakankan di belakang dewan sekolah, pada waktu petang. Guru tingkatan aku, Mr Foo Meow Tong berada di tengah barisan paling hadapan. Bagi aku belaiu adalah seorang guru yang amat berdedikasi dan berkebolehan dalam pengajaran Mathematik Moden.

Aku cuba mengingati nama rakan-rakan sekelasku...dan ada juga aku terlupa beberapa orang daripada mereka. Tapi kenangan bersama mereka tidak dapat aku lupakan. Harap rakan-rakan juga akan terkenang zaman kita bersekolah di Sekolah King Edward VII yang megah, luv u KE!!

Barisan hadapan dari kiri ke kanan: Mokhtar b Mat (anak Polis), Pasupathy (pemain bugler, berpindah ke Ipoh kemudiannya), Azmi (Pendiam mamat ni), Rosdi (gagap sikit), Habib Rahman (mamak Matang), Colin Chan Wai Meng (Ketua kelas, Ketua Pelajar dan akhirnya jadi doctor), Mr Foo (di mana sekarang?), Cheong Gim Leong (dengar kata jadi orang TNB), therider (gua la tu), Azmi (Gelaran Deware), Zainol b Nordin (Bai Celup), Moay Kum Meng (Pendiam jugak) dan Zaini (Sentiasa senyum,geng baik)

Barisan kedua berdiri dari kiri ke kanan:
Tajudden (Now di Subang Jaya),Wa lupa nama lu bro,solli maa, Nor Sham (anak cikgu, trombone player), Dzaeem b Ibrahim (cucu Dato Murad Pengarah Penjara),Alias,Shuib (Kg Jana),laaa bro ni jugak anak Polis,Ni satu lagi gua lupa…tapi lu memang pandai nyanyi dan ada cita-cita jadi Elvis Presley…Rama ke nama lu?,Ni pun wa lupa.. sollliii, Najib b Rasip (anak Pegawai Tentera kemudian pindah ke Ipoh..wa miss lu bro) Norsham,Azman Ibrahim (Trumpet manyak pandai lol) Azmi (mungkin betul?) dan Din Selamat b Kamal ( wa respek lu bro..maintain..now in Shah Alam)

Barisan belakang dari kiri ke kanan:
Akhbar Shah (runner),Lupa nama lu, Lupa lagi,Lupa ,Singh,Letchumanan @ Achun(Now Pegawai Tentera di PD),Teh Lai Aun, Lu..pa..,Iamail Malek (cikgu), Lupa,Cheong Gim Teik, Idrus.

Tiada dalam gambar:

Pak Long, Pak Tong, Junjong,Tukang kebun sekolah, aya jual kacang puteh, amoi kantin yang cute tu.., pakcik jaga sekolah...dan apek yang jadi sami di tokong sebelah kantin lama sekolah.

Posted by Picasa

2 comments:

Anonymous said...

is there by any chance that the pasupathy is pasupathy tarusu?
cikgu saya masa sekolah rendah..best teacher in the world..lost kontek dh skarang..saya tgh mncari..

theriderinblack said...

Yes, Pasupathy tarusu. Where is he now?