Thursday, December 13, 2007

Indahnya suasana di Setia Alam

Kalau anda tinggal di sekitar kawasan Klang, Shah Alam atau Petaling Jaya, cubalah sekali sekala bawa keluarga anda ke Bandar Setia Alam yang terletak di sempadan antara Shah Alam dan Klang. Di kawasan perbandaran yang baru ini, terdapat sebuah tasik yang amat indah dan menarik dan sesuai dijadikan sebagai pusat bersantai bersama keluarga di hujung minggu. Apalagi bagi kaki pancing yang hardcore, ini tempatnya bagi anda mempamerkan kemahiran anda memancing ikan bujuk, haruan, toman dan talapia yang berkeliaran bebas di tasik ini.

Untuk memudahkan perjalanan anda, sekirannya anda dari Klang, anda hanya perlu masuk ke Jalan Meru dan teruskan perjalanan anda lebih kurang 7 minit dari bandar Klang. Bagi meereka dai KL pula anda boleh melalui NKVE dan sebelum sampai ke pintu tol Bukit Raja, anda akan bertemu dengan susur keluar ke Setia Alam.

Saya telah beberapa kali mengunjungi kawasan ini semata-mata utk berbasikal. Wow, kalau ada rakan-rakan yang sudi berbasikal dengan saya, inilah tempatnya yang akan menjadi syurga bagi kaki kaki basikal. Apa lagi yang anda semua tunggu. Jumpa di sana every Sunday morning. Bravo!!!!

Posted by Picasa

No comments: